
eBO RWD dla Firm
System bankowości internetowej
Zarządzaj swoimi pieniędzmi za pośrednictwem bankowości internetowej. Przeznaczony jest dla każdego Klienta posiadającego rachunek bieżący, który złoży w Banku pisemny wniosek o uruchomienie systemu. Zalety:
Funkcjonalności systemu
Zaraz po zalogowaniu dostęp do najważniejszych informacji o posiadanych rachunkach, kartach, kredytach i lokatach
- funkcja zapamiętywania odbiorców przelewów, do przyszłego wielokrotnego użycia,
- funkcja tworzenia „zaufanych szablonów płatności” i „zaufanych kontrahentów”, która pozwala pominąć każdorazową autoryzację przelewów i znacząco skraca czas dokonywania rutynowych płatności,
- płynne przełączanie pomiędzy kontem firmowym a osobistym, bez konieczności ponownych logowań
- korespondencja z Bankiem bezpośrednio z systemu
- sprawdzanie sald, dostępnych środków i historii na rachunkach bieżących i oszczędnościowych
- sprawdzanie stanu rachunków kart płatniczych oraz wyświetlanie informacji o kartach i blokadach kartowych
- wykonywanie przelewów krajowych
- wykonywanie przelewów z odroczonym terminem realizacji w PLN
- wykonywanie przelewów ekspresowych w systemie ExpressElixir
- wykonywanie przelewów do ZUS
- wykonywanie przelewów do urzędów skarbowych i innych organów podatkowych
- doładowania telefonów pre-paid GSM krajowych operatorów telefonii komórkowej
- drukowanie potwierdzeń zrealizowanych transakcji
- zarządzanie szablonami płatności i lista kontrahentów
- powiadomienia sms i push o zmianie salda rachunku lub wykonaniu dyspozycji
Podstawowe zasady bezpiecznego korzystania z bankowości internetowej.
Co zrobić aby bezpiecznie korzystać z bankowości internetowej?
- Zawsze upewnij się, że wprowadzony w okno przeglądarki adres internetowy banku jest poprawny
- Upewnij się, czy połączenie jest szyfrowane, sprawdzając czy adres strony w oknie przeglądarki wygląda następująco: https://eborwd.bspinczow.pl/
- Nigdy nie udostępniaj osobom trzecim swojego numeru klienta, haseł i karty kodów jednorazowych, nie podawaj ich na nieszyfrowanych stronach
- Nie odpowiadaj na wiadomości e-mailowe, których autorzy proszą o ujawnienie czy zweryfikowanie Twoich danych osobowych, informacji, dotyczących numeru konta czy karty płatniczej
- Nigdy nie wchodzić na stronę logowania do systemu korzystając z odnośników otrzymanych pocztą e-mail lub znajdujących się na stronach nie należących do banku
- Nigdy nie przesyłaj e-mailem żadnych informacji osobistych ani finansowych typu hasła numery kart itp.
- Dbaj o bezpieczeństwo własnego komputera, stosuj aktualny program antywirusowy oraz firewall
- Staraj się przy korzystaniu z bankowości elektronicznej używać własnego komputera, a nie komputera w kawiarence internetowej czy innym miejscu publicznym
- Nie zapisuj nigdzie haseł, ani PIN-u.
- Nie przechowuj haseł ani loginów w miejscach, w których ktoś mógłby je łatwo znaleźć
- Nie używaj tego samego hasła, którego używasz do logowania się w banku, na innych stronach internetowych
- Jeśli zmieniasz swoje hasło, wybierz takie, którego nie można łatwo odgadnąć - niech to będzie kombinacja liter, cyfr i znaków specjalnych
- Nigdy nie odchodź od komputera, kiedy jesteś zalogowany na swoim rachunku bankowym
- Upewnij się, że poprawnie wylogowałeś się po zakończeniu działań na swoim rachunku poprzez opcję "Wyloguj"
- Przynajmniej raz w miesiącu należy sprawdzić czy jest udostępniona nowsza wersja używanej przeglądarki – jeśli tak należy ją zaktualizować. Dodatkowo należy na bieżąco aktualizować system operacyjny (Windows) oraz szczególnie narażone na ataki hakerskie oprogramowania takie jak: java, flash player oraz oprogramowanie do obsługi plików pdf
- Należy unikać przeklejania numerów rachunków (funkcji kopiuj/wklej), zalecane jest ich ręczne wpisywanie do zleceń w systemie bankowości internetowej lub o uważną kontrolę wklejanego numeru rachunku i porównanie tego numeru z oryginalnym, kopiowanym numerem rachunku
- Instalując jakiekolwiek oprogramowanie na komputerze należy zachować szczególną ostrożność, a w szczególności nie należy instalować albo uruchamiać oprogramowania pochodzącego z niepewnych źródeł oraz stron internetowych
Bank Spółdzielczy w Pińczowie nie świadczy klientom bankowości internetowej usługi „wsparcia” w kontaktach Bank-klient poprzez aplikacje wykorzystujące usługę pulpitu zdalnego (np. AnyDesk, TeamViewer). Narzędzia tego typu często są wykorzystywane w ramach ataków przeprowadzanych w celu wyłudzenia środków klientów metodami socjotechnicznymi.
Dlaczego warto?
-
komfort i oszczędność czasu – możliwość złożenia dyspozycji z rachunku zdalnie, bez konieczności wizyty w Banku
-
dostęp do rachunków przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu
-
prostota i wygoda użytkowania oraz pomoc systemowa ułatwiająca codzienną pracę niższe opłaty za przelewy
-
niższe opłaty za przelewy
-
stały i pewny kontakt z Bankiem
-
gwarantowana poufność informacji i pewność zabezpieczeń: definiowany identyfikator użytkownika hasło aktywacyjne dostarczane za pomocą SMS hasła jednorazowe dostarczane za pomocą SMS lub aplikacji mobilnej EBO Mobile Pro szyfrowanie SSL
Bankowość internetowa